Stensil event med PR
Wilfa er et norskeid selskap etablert i 1948 og er Nordens ledende leverandører av småelektriske artikler med fokus på design, kvalitet, sikkerhet og innovasjon.
Selskapet har lansert en serie som heter Wilfa Svart med utsøkt design, bruker-vennlighet og kvalitetsorienterte produkter. Både kaffemaskinen «Wilfa Svart Presisjon» og nå deres Flatt Burr kaffekvern er et resultat av et tett samarbeid med Tim Wendelboe, barista-verdensmester, og DesignIt.
Stensil gjorde følgende:
Hovedmålet var å samle de mest ytterliggående kaffeentusiastene i Norge til et event i kaffesjappa til Tim Wendelboe på Grünerløkka, med pre-salg av kvernen.
Produktet var den nyutviklede Flatt Burr-kaffekvernen som for alle gode formål er broren til «verdens beste» kaffetrakter som på en nordisk måte brygger kaffen.
Det sekundære målet var å få bloggere, journalister, og spesielt interesserte til å skrive om eventet + sende pressemeldinger til norske redaksjoner.
Wilfa gjennomførte også en InFact-undersøkelse knyttet til norske kaffevaner.
Stensil bidro til kreativ idé, utvikling av budskap, gjennomføring og etterarbeid av eventet og rapport i etterkant.
«Stensil og André Clark-Utvik sørget for et meget bra gjennomført lanseringsevent, som resulterte i fullt oppmøte og med sentrale personer innenfor vår bransje. En lansering som ga oss en god fortjeneste selv etter alle kostnader var dekket. Eventet ble også støttet av en InFact-undersøkelse med uttak i PR.»
Arild Jørgensen
Produktdirektør, Wilfa
Klikk på knappen nedenfor for å laste ned saken som PDF
Comments