StrandService – Strategi, design og synlighet
Redningsselskapet, stiftet 9. juli 1891.
Redningsselskapet er en frivillig, humanitær organisasjon som driftes ved hjelp av kursvirksomhet, innsamlede midler, medlemskontingenter, maritime inntekter og statlig bidrag. Redningsselskapets visjon er å redde liv, berge verdier og forebygge.
Norges Livredningsselskap, stiftet 6. juli 1906. Selskapet er en landsomfattende ideell organisasjon som arbeider for å fremme kunnskap og ferdighet om selvberging, svømming, livredning, førstehjelp og sikkerhet. NLS arbeider med opplysning og drukningsforebyggende tiltak gjennom opplæring av publikum, ansatte i offentlige- og private virksomheter og utdanning av NLS svømme- og livredningsinstruktører.
Felles visjon: Ingen skal drukne.
Stensil gjorde følgende: • Utviklet felles informasjonstjeneste; StrandService • Designet visuell profil og landingsside • Strategi SoMe med uttak og PR • Prosjektledelse fra idé til endelig løsning
«Redningsselskapet er opptatt av å gjøre sjøvett til allemannseie og å tilrettelegge for at befolkningen skal være trygge når de oppholder seg ved og på sjøen. Strandvertkonseptet skal bidra til dette og et tett samarbeid med Norges Livredningsselskap var helt naturlig for oss.»
Rikke Lind
Generalsekretær i Redningsselskapet
«Det er et viktig mål for Norges Livredningsselskap å bidra til å spre kunnskap om badevett og vannsikkerhet til alle i Norge. StrandService, gjennom våre flotte StrandVerter, er en sterk bidragsyter for å spre denne kunnskapen. Et prosjekt som dette, i samarbeid med Redningsselskapet, er en viktig satsing innen drukningsforebyggende arbeid. Stensil som var pådriver for prosjektet gjorde et fremragende arbeid.»
Claire Alfonso President i Norges Livredningsselskap Klikk på knappen nedenfor for å laste ned saken som PDF
Comments